معاونت پشتیبانی- تعداد بازدید : 501
معاونت پشتیبانی
حوزه معاونت پشتیبانی و منابع انسانی شامل واحدهای اداره امور نیروی انسانی
، اداره امور مالی ، امور خدمات وکارپردازی ، امورعمرانی ، امورحقوقی ،
واحد بودجه ، واحدآموزش ، واحد آمار ودفتر بهبود کیفیت ، اموررایانه
واموررفاهی کارکنان می باشد .
اداره امور نیروی انسانی
1- کارگزینی
شرح وظایف و مسئولیتها :
- نظارت بر اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازم بمنظور حسن انجام هدفهای مورد نظر
- رسیدگی، بررسی و تائید احکام و ابلاغهای تهیه شده در کارگزینی
- مراقبت در امر استخدام کارکنان واجد شرائط بر حسب مقررات و اعلام نیاز معاونتهای تخصصی
- شرکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف و غیره
- صدور بخشنامه ها و دستورالعملهای لازم
- نظارت و مراقبت کلی بر امور مربوط به استخدام، انتقالات، انتصابات، مرخصیها، ماموریتها و امور مربوط به بازنشستگان و موظفین
- نظارت بر صدور کلیه احکام کارگزینی و عندالزوم شرکت در کمیته طرح طبقه بندی مشاغل سازمان
- پاسخگوئی و راهنمائی روسای واحدهای اجرائی در زمینه مسائل مربوط به کارگزینی
- پیش بینی احتیاجات پرسنلی سازمان و بررسی تشکیلات سازمانی و پیشنهاد ایجاد، حذف، تغییر پستهای سازمانی با هماهنگی مسئولین ذیربط
- نظارت بر انجام جریان نامه های وارده و صادره و تایپ بموقع نامه های ارسالی به دایره دبیرخانه
- نظارت بر انجام صحیح بایگانی اسناد و مدارک و پرونده های پرسنلی
2- دبیرخانه
شرح وظایف و مسئولیتها :
- ثبت و ارجاع نامه های وارده و صادره با توجه به ضوابط
- ملاحظه کلیه نامه های صادره، کنترل صحت امضاء مطابقت سمت
امضاء کننده با توجه به حکم یا مجوز امضاء مقام مربوطه و جلوگیری از صدور
نامه هائی که بلحاظ امضاء دارای اشکال باشد
- انجام امور مربوط به تایپ و تکثیر نامه ها و سایر مدارک
- انجام امور مربوط به مراسلات پستی سازمان و ارسال ودریافت دورنگار
- ارائه گزارش از فعالیتهای انجام شده و آمار مربوطه در دبیرخانه بصورت دوره ای
اداره امور مالی
شرح وظایف و مسئولیتها :
- تنظیم سند حسابداری و تائید جهت پرداخت
- ارسال سند به قسمت رسیدگی اسناد و تطابق با قوانین و آئین نامه های جاری – عمرانی – ابلاغی و سایر منابع
- مرحله تامین اعتبار : بررسی وجود اعتبار لازم در جهت پرداخت اسناد و تایید در صورت وجود اعتبار
- تنظیم سند و ثبت در نرم افزار مالی، بررسی موجودی حسابها و نهایتا صدور چک و برگه های مربوطه
- ارسال به ذیحساب امور مالی و نهایتا مدیر کل سازمان یا معاون اداری مالی جهت اخذ امضاء های مجاز بر روی چکهای صادره
- دریافت وپرداخت حقوق،اضافه کار،حق ماموریت، ارسال لیستها به مبادی ذیربط جهت تهیه ریز دفاتر مالی و ...
- تنظیم حساب و اخذ واریزیهای شهرستانها و ثبت در دفاتر سازمان
- پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین ، اعمال تغییرات حقوق پرسنل و پرداخت حقوق
- واحد اموال : ثبت و ضبط اموال خریداری شده و نصب برچسب اموال جمع آوری اموال اسقاطی، نظارت دقیق بر اموال خریداری شده و غیره
- قسمت تنظیم حساب : تنظیم ترازماهیانه – ثبت دفاتر – ارسال
به مبادی ذیربط خزانه – دارایی و درخواست وجه جهت پرداختهای جاری – عمرانی و
غیره ...
واحد بودجه
شرح وظایف و مسئولیتها :
- بررسی و تجزیه و تحلیل گزارش هزینه های ماهیانه واحدهای
بهزیستی استان و جلوگیری از هرگونه هزینه های زائد در جهت رعایت تبصره های
بودجه سالیانه و مواد هزینه
- تطبیق برنامه های سازمان با سیاست های تعیین شده دولت و معاونت برنامه ریزی استانداری
- انجام پیش بینی های لازم در مورد امور بودجه و طرحهای عمرانی و تعیین اولویت برنامه های آینده
- بررسی و رسیدگی به بودجه های پیشنهادی واحدها و هماهنگی های لازم با معاونت برنامه ریزی استانداری استان
- تهیه و تنظیم موافقت نامه ها و اصلاحیه های مربوط به بودجه و توجیه آن در مراجع ذیصلاح
- بازدید از پروژه های عمرانی استان و بررسی نحوه پیشرفت آنها
و ارائه گزارشات لازم به مقام مافوق و هماهنگی با دفتر امور مهندسی و
ساختمان و دفتر برنامه و بودجه و آمار بهزیستی کشور
- حضور در جلسات معاونت برنامه ریزی استانداری استان بمنظور دفاع از بودجه، برنامه ها و طرحهای ارائه شده
- نظارت در تهیه موافقت نامه ها و اصلاحیه های مربوط به بودجه
و طرحهای عمرانی و انجام همکاری لازم با قسمت های ذیربط و در صورت لزوم
تهیه اصلاحیه موافقت نامه طرحهای عمرانی در مواقع ضروری
- طرح مسائل و مشکلات و کسب رهنمودهای لازم و ارائه پیشنهادات و گزارشات مورد لزوم به مقام مافوق
واحد خدمات و کارپردازی (خدمات – کارپردازی – نقلیه)
شرح وظایف و مسئولیتها :
- انجام امورخدماتی سازمان
- انجام امور کارپردازی سازمان
- انجام امور انبارداری و تاسیسات
- انجام امور نقلیه سازمان
امور عمرانی
شرح وظایف و مسئولیتها :
- تهیه نقشه های معماری و سازه و تاسیسات ساختمانهای سازمان بهزیستی
- تهیه استعلام و عقد قرارداد با پیمانکاران
- نظارت بر اجرای کارهای ساختمانی پروژه های ساختمانی
- نظارت بر اجرای تعمیرات و هزینه های انجام شده در سطح استان
- هزینه نمودن اعتبارات عمرانی
- خرید مصالح ساختمانی توسط کارپردازی
- توزیع اعتبارات عمرانی با توجه به پیشرفت کار
امور حقوقی
معرفی دفتر :
دفتر امور حقوقی سازمان علاوه بر دفاع از حقوق حقه سازمان ومددجویان تحت
پوشش با اعمال شیوه های قانونی ، اقدامات متعدد دیگری را نیز انجام می دهد
که به طور خلاصه شامل موارد ذیل می باشد :
- تنظیم وتمدید قرارداد اجاره املاک موضوع ماده 28قانون تنظیم
- تنظیم وتمدید قرارداداجاره املاک موضوع ماده 88قانون تنظیم
- کارشناسی املاک وتعیین اجاره بها ووصول اجور املاک واگذارشده
- اخذ اسنادمالکیت املاک فاقد سند وپیگیری جهت تثبیت مالکیت املاک بهزیستی در سطح استان
- تنظیم هرگونه قرارداد در جهت تثبیت حقوق سازمان
- شرکت در جلسات دادگاههای عمومی وانقلاب وشورای حل اختلاف
استان وهیاتهای تشخیص وحل اختلاف ادارات کار وامور اجتماعی درخصوص دعاوی
مطروحه علیه سازمان
- عضویت در کمیسیون استانی وتنظیم صورت جلسات واجرای مصوبات کمیسیون استانی ماده 26قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
واحد آمار و دفتر بهبود کیفیت
شرح وظایف و مسئولیتها :
- تهیه و تنظیم آمارهای دوره ای ( شش ماهه ، سالیانه و ... ) و ارسال به بهزیستی کشور
- تهیه و تنظیم جداول شاخصهای آماری استانی
- تهیه و تنظیم جداول آمارنامه سالیانه استان
- انجام امور مربوط به دفتر بهبود کیفیت ( نظارت بر اجرای استاندارد ISO 9001 :2000 در سازمان وانجام فرآیندهای مرتبط با دفتر بهبود کیفیت )
- پاسخگویی به مکاتبات اداری ارجاع شده از طرف مدیریت و معاونت پشتیبانی
واحد رایانه
شرح وظایف و مسئولیتها :
- برآورد و تهیه فهرست لوازم سخت افزاری مورد نیاز قسمتهای مختلف سازمان و شبکه
- نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز سازمان
- ارائه آموزش های لازم به کاربران در خصوص استفاده بهینه از نرم افزارهای موجود در سازمان
- پشتیبانی و نگهداری سخت افزارها و نرم افزارهای موجود در سازمان و شبکه و تعیین سطوح دسترسی کاربران شبکه و نظارت بر فعالیت آنان
- همکاری با قسمتهای مختلف سازمان به منظور رفع اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری
واحد آموزش
شرح وظایف و مسئولیتها :
- برگزاری دوره های آموزشی درون سازمانی شامل دوره های تخصصی طبق تقویم آموزشی اعلام شده از سوی دفتر آموزش بهزیستی کشور .
- معرفی کارکنان ومدیران به دفتر آموزش و پژوهش استانداری
وسایر مراکز آموزشی جهت شرکت در دوره های مورد نیاز با توجه به موافقت
مسئولین سازمان.
- معرفی کارشناسان جهت شرکت در دوره های تخصصی کشوری که در سایر استانها برگزار می گردد.
- ثبت سوابق آموزشی کارکنان در شناسنامه های آموزشی آنان .
- بررسی ساعات آموزشی مصوب طی شده کارکنان جهت پرداخت مزایای مربوطه به آنان
امور رفاهی کارکنان
شرح وظایف و مسئولیتها :
- بررسی مدارک و تأئید لیست پرداخت کمکهای غیر نقدی کارکنان شاغل و بازنشسته
- صدور معرفینامه جهت رفاه کارکنان ، بانک ، اسکان کارکنان، اردو و غیره …
- عقد قرار داد با بیمه گذارهای طرف قرار داد جهت بیمه تکمیلی کارکنان پس از بررسی شرایط آنها
انجام امور مربوط به بیمه عمر بیمه خدمات درمانی کارکنان و دریافت هزینه درمان